به گزارش پایگاه خبری ۹۱ورزشی؛ پس از گرندپری ناامیدکننده سنگاپور، تیم فراری در فرمول یک با بحرانی جدی در عملکرد و مدیریت روبهرو شده است. شارل لکلرک و لوئیس همیلتون با وجود تواناییهای بالای خود، تحت تأثیر ضعف خودرو SF-25 و مشکلات داخلی تیم، قادر به ارائه رقابتهای تأثیرگذار نبودهاند.
روزنامههای ایتالیایی از جمله کوریره دلو اسپورت و گازتا دلو اسپورت به تحلیل شرایط فراری پرداختهاند. پس از اعمال محدودیتها بر بالهای انعطافپذیر و تغییرات سیستم تعلیق عقب، SF-25 از حساسیت بالایی برخوردار نیست و توسعه آیرودینامیکی تیم متوقف شده است. مهندسان تحت فشار شدید هستند و ارتباط میان بخشها دچار مشکل شده است. لکلرک از خودرو شکایت دارد و همیلتون نارضایتی خود را از عملکرد تیم ابراز کرده است.
شارل لکلرک معتقد است تنها تیمی هستند که نتوانستهاند راهحلی برای بهبود پیدا کنند و رقبا از جمله ردبول و مرسدس پیشرفت قابل توجهی داشتهاند. کارشناسان میگویند سرمایهگذاری روی سیستم تعلیق به قیمت توقف توسعه آیرودینامیک تمام شده و خودرو توانایی تطبیق با شرایط مختلف پیست را ندارد.
تحلیلگران Formula Passion تاکید دارند که فراری به تغییرات مدیریتی اساسی نیاز دارد و احتمالاً حضور مدیری مانند کریستین هورنر از تجربه ردبول میتواند الگوی مفیدی برای نجات اسکودریا باشد. تا زمانی که مالکیت تیم و مدیریت ارشد درگیر مسائل فنی نشوند، لکلرک و همیلتون در این خودرو قادر به رقابت در سطح مدنظر نخواهند بود.
- نویسنده : وحید فغانی
Saturday, 18 October , 2025