به گزارش پایگاه خبری۹۱ورزشی تراکتور که از تیمهای ریشهدار فوتبال ایران به شمار میآید طی سالهای اخیر با موج تازهای از توجه عمومی روبهرو شده و نقش مالکیت جدید در این مسیر بسیار پررنگ بوده است. انتقال باشگاه به محمدرضا زنوزی همراه با سیاستهای متفاوت مدیریتی و خریدهای پر سر و صدا، موقعیت تازهای برای تیم تبریزی ساخت.
شروع این دوره با حضور سه ستاره ملیپوش یعنی مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاجصفی تصویری جدید از تراکتور ارائه کرد. زنوزی که سالها تجربه اداره تیم گسترش فولاد را داشت هدف خود را قهرمانی در سطح اول فوتبال ایران قرار داد و با آزمون و خطا به پیش رفت.
تمرکز رسانهها و هواداران روی این پروژه باعث شد تراکتور به یکی از بحثبرانگیزترین تیمهای فوتبال ایران تبدیل شود و شور هواداری تبریز بارها ورزشگاه یادگار امام را پر کرد. اظهارات مالک درباره محبوبیت گسترده تراکتور نیز موج تازهای از واکنشها را میان جامعه فوتبال ایجاد کرد.
فصل گذشته تراکتور مسیر متفاوتی رفت. خرید علیرضا بیرانوند با فسخ یک طرفه قرارداد و انتقال مهدی ترابی و دانیال اسماعیلیفر جریان نقل و انتقالات را تغییر داد. بازگشت اسکوچیچ نیز این تیم را مرکز نگاه رسانهها کرد و تبریز را به یکی از مهمترین نقاط خبری فوتبال تبدیل ساخت.
قهرمانی در سردار آزادگان نتیجه این مسیر بود اما نقطه شاخص ماجرا ویدیوی منتشر شده از شادی بیرانوند بود که طی یک روز ده میلیون بازدید گرفت و اکنون از سی میلیون گذشته است تا به یکی از پربازدیدترین تصاویر تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود.

این موفقیتها باعث شده تراکتور به مدافع عنوان قهرمانی و یکی از فعالترین تیمهای آسیایی در فضای مجازی تبدیل شود. طبق آمار ماه اخیر، صفحه رسمی باشگاه ۱۷۳ میلیون بار دیده شده و بیش از چهار میلیون حساب خارجی آن را بررسی کردهاند و شمار دنبالکنندگان نیز از دو میلیون نفر عبور کرده است.
گزارش روابط عمومی باشگاه نشان میدهد ۱۶ درصد کاربران بازدیدکننده حتی دنبالکننده صفحه نیستند اما تعداد زیادی از آنها پس از مشاهده محتوا اقدام به فالو کردن میکنند که نشاندهنده جذابیت برند تراکتور است.
این تیم اکنون با تکیه بر ستارههای ملی و بازیکنان بینالمللی در نقطهای ایستاده که توجه فوتبال ایران و آسیا را به خود جلب کرده و مسیر جدیدی پیش روی باشگاه قرار داده است.
- نویسنده : آیدا کریمی



























Friday, 5 December , 2025